:: Archives ::
July 2004
August 2004
September 2004
October 2004
November 2004
January 2005
February 2005
March 2005

:: About Me ::
e l m o 8 9 2 4
28 m a y 1984
f e m a l e
m a l a c c a
e l m o 8 9 2 4 @ y a h o o

:: F r i e n d ' s::
|...d r a 6 o n| |...a f i k _ b l u e| |...s n i p e r|
|...i e d a ' s| |...b u d a k b a s a h| |...m a t 'n' m y s|
|...a n a k o m a k| |...d a y u|
|...k a r l| |...a t u l 5 3 5 3|
|...h u d e r| |...m a T B o y|
|...L a d y P r e t t y B a r a|
|...d h i e y| |...m e| |...M r A h a k s| |...o n i z u k a| |...W D 1 2 1|
|...s t r a w b e r r y z| |...G u R L z |

:: W e b s i t e s ::
|...y a h o o| |...p h o t o|
|...g o o g l e|
|...b l o g g e r| |...b l u e h y p p o| |...m e s r a|

:: W o r d s ::
e l m o 8 9 2 4
when we love somebody, we're given our very special piece to them, our heart.. if they dont love the way we do, we will become victims...The Sweetest Dream Would Never Do better life the one i missing will cum back to me

:: S h o u t W i t h M e ::

:: V o t e 4 m e ::




Dezined By e l m o 8 9 2 4






elmo8924


Friday, March 18, 2005

~2 sahabat qarib dari Tg Rambutan~

Ada dua orang sahabat, mereka ni sangat akrab. Sorang bernama Hanif dan yang sorang tu bernama Tony. Mereka ni penghuni setia rumah tumpangan orang-orang gila.

Pada suatu hari mereka dibenarkan bermain di kolam renang yang terdapat di rumah tumpangan itu. Tapi mereka berdua ni tak pandai berenang. Si Hanif berehat-rehat di bawah khemah manakala Si Tony tak habis-habis lari keliling kolam renang tu.

Tiba-tiba mungkin kerana keghairahan Si Tony ni terus melompat kedalam kolam.... apalagi terkapai-kapailah dia meminta tolong. Sahabat yang setia, Si Hanif ni dengan pantas cuba menyelamatkan Si Tony. Fuh, nasib baik tak lemas. Memandangkan yang Si Tony tu dah basah kuyup dan kesejukkan, Si Hanif dengan pantas membalut kawannye tu dengan sehelai tuala lalu cepat-cepat membawanye ke dalam bilik mereka.

Keesokkan harinye Si Hanif telah dikerahkan menemui orang atasan. Kira pegawai ler tu. Apabila melihat wajah Si Hanif beliau mula berkata, " Saya ada dua berita yang perlu saya beritahu awak. Yang pertama ialah berita baik, awak akan dibebaskan kerana awak telah dapat membezakan antara kecemasan atau tidak. Tindakan awak menyelamatkan Si Tony bermakna awak kini mempunyai pemikiran yang waras. Namun saya juga ada berita buruk untuk awak, teman baik awak telah membunuh diri. Pagi tadi saya diberitahu yang dia dijumpai didalam biliknya dengan lehernya tergantung. Dengan muka selamba di Hanif pun menjawab, "Tidak tuan, dia bukan membunuh diri tapi saya yang gantung dia supaya dia cepat kering".





~Cerita Dari Pemandu Bot Sendiri~

perempuan2 sumer berhati-hatilah.........................

Subject : Cerita dari pemandu bot sendiri..Kepada saudara / saudari yang diingati selalu,

Untuk makluman anda, maklumat yang saya dapat ini adalah amat berguna untuk dijadikan teladan anda semua. Saya diberitahu oleh kawan saya iaitu seorang guru di pulau Tioman tentang tindak tanduk pemandu bot yang berkhidmat disana. Bagi yang ingin pergi bersantai ditengah laut dan snorkling tu, terutama gadis perlulah beringat-ingat.

Hal yang saya nak ceritakan ini adalah diceritakan sendiri oleh pemandu bot tu kepada kawan saya. Pemandu bot tu menceritakan dengan penuh bangga tanpa mempedulikan hal haram dan dosa. Kepada pemudi yang ingin bersantai ditengah laut, diingatkan pergilah berempat. Dan jangan kurang dari tiga orang.

Untuk pengetahuan semua, pemandu bot ni akan meminta dan mengesyorkan gadis ? gadis biasanya budak U yang ingin melancong) membeli air mineral dsb nya dengan alasan gadis2 akan haus ketika di tengah laut nanti.Dengan hasil perihatin tadi si gadis ni pun pergi lah beli air mineral. Dalam perjalanan ke tgh laut,pemandu bot nampak bersahaja dan kita tidak tahu niat syaitan yang sebenar yang tersemat pada benak dan hati batu pemandu bot ni.

Semasa berenang didasar yang cetek (Pulau Tioman),pemandu bot akan memasukkan sedikit minyak jampi yang didapati dari bomoh pulau kedalam air mineral yang dibeli oleh gadis U ni tanpa disedari oleh mereka berdua (gadis tu la) dan dibiarkan larut dan sebati.

Setelah penat berenang gadis ni pun naik ke atas bot dan segera minum air mineral yang dibeli tadi. Dengan tidak semena-mena gadis2 tu rasa pitam dan pengsan sekejap. Maka pada masa pitam nilah pemandu bot akan mengambil kesempatan membuka pakaian gadis2 tu satu persatu dan merogol gadis2 U tu tadi.

Untuk pengetahuan, pemandu bot ni pandai. Setelah meneroka, merogol dan mengeluarkan airnya ( pancut luar), dia akan mengenakan kembali pakaian gadis dengan rapi. Setelah gadis tu terjaga pemandu bot akan mengatakan cik adik tertidur sebentar tadi.

Setelah dua , tiga hari si gadis ni akan mengalami sakit di kemaluan dan akan mendapatkan rawatan.Setelah diperiksa, DR menyatakan yang gadis ni dah tiada dara. Perkara ini dah dibawa ketengah. Pihak polis dah siasat tapi oleh kerana tak cukup bukti, kes ini lebur begitu saja. Bila di soal, penduduk kampong kat pulau tu, konco2 pemandu bot dan termasuk pemandu bot itu sendiri akan menafikannya. Yang sedapnya pemandu bot tu juga tapi yang akan bocor rahsia pada malam pengantin gadis malang tu la jugak. Sebabnya telus dan tak ketat lagi dah.

Jadi dengan itu, beringat ? ingat lah jika ingin pergi berseronok biarlah bertiga atau berempat. Sebab perkara jahat seperti itu datang tanpa diduga seperti tsunami. Perkara begini telah mencetuskan perihatin saya terhadap masyarakat sejagat. Kemana kita pergi hendak beringat2 (termasuklah mana2 pulau di Malaysia atau didunia ni. Jadi sampai-sampaikan lah kepada anak perempuan, kawan2 perempuan dan semua orang perempuanlah.

Cerita yang saya sampaikan adalah benar dan diceritakan oleh pemandu bot itu sendiri kepada kawan saya. Pemandu bot itu mencerikan dengan megah dan bangga. Macam dunia ni dia yang punya. Tapi bila mati tak ditanya terus kene azab. Dia bangga kerana berjaya meragut mahkota perempuan yang tak tahu dan leka terhadap keadaan sekeliling.

Pemandu bot ni kata dia dah tibai semua jenis Italian, American,Japanese, Chinese, Arabian, Melayu kita ni. Tapi dia kata nak melayu jugak best sebab susah nak dapat?.tapi sekali dah dapat yang lawa pulak tu??phhhrrrrrr!!! Best nyer kate pemandu bot tu lah.





~Perihal Telur~

Aku ada cerita ni... lawak la juga.. tapi jangan ketawa tau... Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran - iaitu makan telur rebus. Aku pun tak tahu kenapa aku suka makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ni. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni.sebab orang rumah aku masak sedap-sedap.. so aku dah tak kisah lagilah..Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja,tiba-tiba kereta aku rosak..akupun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar aku pun singgah satu kedai makan... ada telur rebuslah. Aku pun makan nasi dengan telur rebus.. lepas tu aku order telur rebus lebih lagi untuk diratah.Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur untuk makan sambil berjalan balik nanti.
Tiba je kat rumah aku rasa amatlah kenyang..maklum lah balas dendam sebab lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku masuk ke rumah, isteri aku tiba-tiba cakap dia ada 'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas di belakang kepalaku. Dan di pimpinnya aku sampai ke meja makan.Aku duduk di kerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka ikatan yang menutup mataku. Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun tahan ler... tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya. Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang di tahan sekian lama...Fuuuuuhhh lega rasanya...bau boleh tahan... maklumler berapa biji telur tah aku bedal tadi... Alamak...ada lagi satu laa..aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi... bunyinya PROOOOOTTTT!!..fuh bau jangan cakap beb... aku pun tak tahan bau dia... aku kipas pakai tangan,kasi kurang sikit bau dia... baunya adalah macam bau telur tembelang sikit...

Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi..hai lamanya tunggu isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise dia ni... Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku rasa power punya lah... aku kumpul dulu kasi padu.. lepas tu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angin taufan tu... PRROOOTTT!!!! fuhh lega..bergegar sikit meja makan dibuatnya... peh tak tahan aku bau dia power gila... aku tutup hidung aku.. aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga atas meja makan aku ni.. sambil tu aku sebut "ahhhh....lega..."Adalah dekat 5 minit baru bau bangkai tu hilang...Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab lambat... lalu dia kata "SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY!!" dan suruh aku buka kain penutup mata aku.. laaa birthday aku hari ni le... camne boleh lupa ni.. Aku buka le kain penutup mata aku... mulutku terus melopong... ALAMAK!!! Benda pertama aku lihat... muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran sebelah rumah aku pun ada!!..




Wednesday, March 16, 2005

~Imaginations~

Image hosted by Photobucket.com




Image hosted by Photobucket.com





Image hosted by Photobucket.com




Image hosted by Photobucket.com




Image hosted by Photobucket.com




Image hosted by Photobucket.com






~Puting Alaf Baru~

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com





Thursday, March 10, 2005

~BaBy~

Lagik pasal bayi....yang dah pandai melepak...


Image hosted by Photobucket.com






~PuLaNgkAn~

Lagu duet antara Ex-student ngan pegawai PTPTN
--->nak nyanyi lagu nie kena ikut lagu pulangkan 'misya omar'

Ex-Student: Sedikit bunga yang menggoda Sekadar dipandang usah dibayar
Kau pasti tak percaya Duitku bukan untukmu sayang

Pegawai PTPTN: Tiada kusangka kau sungguh kejam Kau peram hutang yang
kau pinjam Namun takkan bahgia kehidupanmu Bila engkau berkonvo kau
milikku

Pegawai PTPTN: Pulangkan hutang-hutangku

Ex-Student:Oh hentikanlah menghantuiku

Pegawai PTPTN: Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku

Ex-Student: Kupulangkan semua hutangku

Pegawai PTPTN: Yang dikau peram tanpa relaku

Ex-Student: Bebaskanlah maafkan daku oh kasih

Pegawai PTPTN: Tiada kemaafan di sini Kau hutang tanpa bayar sesen
lagi Akan kujejakimu ke mana jua Hingga akhir masa sayang




Tuesday, March 08, 2005

~NgAnTukNyeR...~

Mlam tadi overtime.....
Image hosted by Photobucket.com




Wednesday, March 02, 2005

~LuaHan~

Akum sumer....selamat pagi....ari ni aku tak tau aku nak wat aper jadik aku nak merepek2 kan diri...aku rindu kat sumer kengkawan aku yang kat ADTEC...mahu pun yang dah abis dari ADTEC....semalam kawan2 lamer sumer kol aku...aku hapi sgt smlm...abg man taiping,wafi,zul(lebai),zain...lagik saper ekh...ha ijal pun ader call aku smlm dia ajak aku g seminar kerjaya kat air keroh d'vilagge pada 7 Mac 2005...tak tau lagik aku pegi ker tak..sebab takut tak der transport jer nak pegi tapi klu tak der ape2 hal insyaallah aku pegi...hehehehe...aku rindu teramat sgt kat kengkawan kau sumer...tak pernah rasa mcm ni sekali...tapi..aku jer rindu kat diaorg tapi dia org tak rindu kat aku mcm mana sedih aku rasa...ihiksss minta simpati konon....oklah aper2 hal aku rindu kat korang sumer...




Tuesday, March 01, 2005

~Soldiers DaY~




SELAMAT HARI TENTERA PADA 1 MAC 2005

Dikesempatan ini sempena hari tentera aku nak ucapkan kepada semua tentera yang telah berjuang demi negara....yang tercinta....MALAYSIA....




Monday, February 28, 2005

selamat tinggal februari 2005

SELAMAT TINGGAL FEBRUARI 2005

Dengan pemergian FEBRUARI 2005,aku redha dengan ujian Tuhan ke atas diriku...aku terima dugaan yang telah diberikan kepada ku...aku bersyukur kepada Tuhan yang maha esa lagi adil yang telah memberi ku kekuatan untuk menempuhi segala dugaannya pada FEBRUARI 2005...Kenangan pahit yang harus ku telan untuk teruskan hidup...yang bakal menjelang...dan aku tidak tahu dugaan yang seterusnya yang patut kutempuhi...Ya ALLAH S.W.T kau permudahkanlah hidupku...sesungguhnya aku tak berdaya untuk menanggung segala dugaan mu terhadapku...permudahkan hidupku...Ya ALLAH S.W.T....AMINYARABBALALAMIN